چگونه اکسپلور اینستاگرام می تواند کسب وکار محلی را رونق دهد؟
همه چیز به تجربه شخصی شما و چگونگی مدیریت حضورتون در اینستاگرام برمی گرده. الگوریتم ها همیشه در حال تغییر هستن ولی تا وقتی که شما به خوبی با مخاطبانتون تعامل داشته باشید و بهشون محتواهای خوب بدید حتماً نتیجه می گیرید.
در دورانی که همه با یه گوشی هوشمند و چندتا اپلیکیشن به دنیا متصل هستیم دیگه برای تبلیغ و رونق کسب وکار محلی نیازی به بودجه های سنگین نیست. این روزا اکسپلور اینستاگرام تبدیل به یه ابزار فوق العاده شده که می تونه به راحتی کار و بارتونو به یه مرحله بالاتر ببره.
توی این مقاله می خوایم بررسی کنیم که چطور می شه از اکسپلور اینستاگرام برای توسعه کسب وکار محلی و تبلیغ در اصفهان استفاده کرد. اینجا با شما یه بررسی دوستانه و خودمونی دارم که از تجربیاتم در این زمینه برای به اشتراک گذاشتن نکاتی استفاده می کنم که حتماً به دردتون می خوره.
اکسپلور اینستاگرام چگونه به رونق کسب و کار کمک می کند؟
اکسپلور اینستاگرام یعنی همون صفحه شلوغی که موقع باز کردن اپ باهاش روبرو می شید؛ پر از پست های مختلف که ممکنه حتی خیلیاشو فالو نکرده باشید. این صفحه جاییه که الگوریتم های اینستاگرام بر اساس علایق شما محتواها رو نمایش می ده. حالا تصور کنید که این صفحه به جای نشون دادن ویدیوهای گربه ها یا آخرین آهنگ های ترند پست های کسب وکار شمارو به مخاطب نشون بده. فوق العادست مگه نه؟
1. اهمیت ظاهر پست ها: جذب کاربر
پست هایی که می خواید توی اکسپلور قرار بگیرند باید همون لحظه چشم خواننده رو بگیرن. یه تصویر جذاب رنگ های روشن و حتی استفاده از فونت های مناسب می تونن خیلی موثر باشن. مثلا اگه شما یه کافه دارید پست هایی از نوشیدنی های خاص دسرهای جذاب یا محیط دلنشین کافه تون می تونه نظرها رو جلب کنه.
از ترکیب بندی مناسب نور طبیعی و زوایای خوب برای عکاسی استفاده کنید تا محتوای شما به راحتی بین انبوه پست های اکسپلور گم نشه.
2. انتخاب هشتگ های درست
وقتی از هشتگ ها صحبت می کنیم منظورمون فقط چسبوندن چند کلمه دم دستی به انتهای پست نیست. هشتگ ها نقش کلیدی در دسترسی به اکسپلور دارن. از هشتگ های مرتبط با کسب وکارتون و شهر خودتون استفاده کنید. مثلاً برای یک کسب وکار در تهران هشتگ هایی مثل #کافه_تهران یا #رستوران_تهران می تونن کمک کننده باشن. استفاده از هشتگ های کم رقابت تر باعث می شه که راحت تر توی اکسپلور بالا بیاید.
مثال های هشتگ برای کسب وکار محلی کاربرد
- #کافه_تهران برای کافه ها در تهران
- #رستوران_محلی برای رستوران های محلی
- #مد_شیراز برای بوتیک های لباس در شیراز
- #باغچه_شیراز برای گل فروشی ها یا باغچه های شهری
استفاده از ویدیوها و Reels
Reels اینستاگرام از اون دسته ویژگی های جدیدیه که خیلی خوب جواب داده. مخصوصاً که این پلتفرم کلی هم تبلیغشو کرده و قطعاً می خواد محتواهای بیشتری توی این بخش ببینه. من خودم چندین بار با یه ویدیو ساده بیشتر از ده برابر بازدید و لایک گرفتم و به اکسپلور هم راه پیدا کردم. ویدیوهایی که نشون می دن پشت صحنه کار شما چجوریه چطور محصولات تولید یا سرو می شن یا حتی مشتری های خوشحال رو نشون می دن خیلی موثر هستن.
تعامل با کاربران
یکی از کلیدی ترین نکات برای قرار گرفتن در اکسپلور تعامل فعال با کاربران هست. به کامنت ها و پیام های دایرکت پاسخ بدید. وقتی می بینید کسی به پست شما لایک داده یا کامنت گذاشته حداقل یه لایک یا یه جواب بهش بدید. این کار الگوریتم اینستاگرام رو تحریک می کنه تا پست شما رو به افراد بیشتری نشون بده.
پست های زمان بندی شده
تجربه من نشون داده که پست گذاشتن توی ساعت های مختلف روز تاثیر زیادی روی دیده شدنش داره. معمولاً صبح ها و آخر شب ها ترافیک بیشتری توی اینستاگرام داریم. سعی کنید پست هاتونو توی این ساعت ها منتشر کنید. اگر هم نمی تونید این کار رو دستی انجام بدید از ابزارهایی مثل Buffer یا Hootsuite برای زمان بندی استفاده کنید.
تبلیغات اینستاگرامی و کمک به افزلیش فروش
گاهی اوقات برای سریع تر به نتیجه رسیدن بهتره از تبلیغات پولی استفاده کنید. حتی با یه بودجه کم هم می تونید تبلیغات محلی راه بندازید که به مخاطبان هدف شما برسند. تبلیغات لوکیشنی اینستاگرام به شما این امکان رو می ده که فقط به افرادی که توی همون محدوده زندگی می کنن یا بهش سفر کردن نشون داده بشید.
همکاری با اینفلوئنسرهای محلی
اگه می خواید زودتر شناخته بشید همکاری با اینفلوئنسرهای محلی خیلی جواب می ده. اینفلوئنسرها معمولاً یه تعداد دنبال کننده وفادار دارن که به نظرات و توصیه هاشون اعتماد دارن. حتی می تونید با یه هدیه کوچیک یا دعوت ازشون به کافه یا فروشگاه تون باعث بشید که در مورد کسب وکار شما توی پست هاشون صحبت کنن.
پست های مشترک
پست های مشترک یه پست یا استوری مشترک با اینفلوئنسر تهیه کنید و روی صفحه هر دو نفر به اشتراک بذارید.
ارسال محصولات برای نقد و بررسی محصولاتتون رو به اینفلوئنسرها بفرستید و ازشون بخواید که نظرشون رو به اشتراک بذارن. برگزاری مسابقه یا کمپین مسابقه ای راه بندازید که اینفلوئنسر هم اون رو تبلیغ کنه تا مشارکت بیشتری بگیرید.
استفاده از استوری های جذاب
استوری ها یکی از بهترین راه ها برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبانه. از قابلیت های استیکر نظرسنجی پرسش و پاسخ استفاده کنید. این کار نه تنها به تعامل کمک می کنه بلکه باعث می شه افراد بیشتر به پیج شما علاقه مند بشن.
ارتباط با مشتری های واقعی
خیلی وقت ها خود مشتری ها می تونن بهترین مبلغان شما باشن. از مشتری ها بخواید که تجربه شون رو با یه هشتگ مخصوص شما به اشتراک بذارن یا استوری کنن و شما هم استوریشونو بازنشر کنید.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چگونه اکسپلور اینستاگرام می تواند کسب وکار محلی را رونق دهد؟" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چگونه اکسپلور اینستاگرام می تواند کسب وکار محلی را رونق دهد؟"، کلیک کنید.