برسی دوربین سینمایی فول فریم سونی مدل Sony FX6

اگر شما هم قبل از خرید دوربین

برسی دوربین سینمایی فول فریم سونی مدل Sony FX6

دوربین سینمایی فول فریم سونی مدل Sony FX6

به دنبال برسی تخصصی مشخصات و نظرات کاربران خریدار هستید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

نقدر و برسی

دوربین سینمایی فول فریم سونی مدل Sony FX6

معرفی دوربین سونی FX6

دوربین سینما سونی FX6 یک ابزار کوچک و همه کاره برای فیلمبرداری است. این دوربین با قابلیت ضبط بیش از 15 استاپ محدوده دینامیکی، محدوده ویژه سونی به نام S-Cinetone برای رنگ پوست سینمایی و فرمت ضبط 10 بیتی 4:2:2 XAVC-I، افزودنی عالی برای دوربین های FX9 یا VENICE است. می آید البته به دلیل کوچک بودن این محصول استفاده از آن برای تهیه فیلم مستند، نصب آن بر روی گیمبال یا حتی پهپاد نیز نتیجه مطلوبی دارد. این دوربین با ترکیب یک سنسور فول فریم 4K Exmor R با پردازنده تصویر BIONZ XR، از حساسیت های ضبط تصویر از ISO پایه 800 تا حداکثر ISO 12800 برای صحنه های کم نور پشتیبانی می کند.

بدنه دوربین سینمای Sony FX6 با وزن کمتر از 900 گرم، حدود 1 کیلوگرم سبک تر از FX9 است. اگرچه یک سنسور فول فریم در بدنه ای مانند Sony FS5 با سنسور S35 وجود دارد. اگرچه اتصال دوربین سینمایی سونی FX6 به تجهیزات سینما آسان است، اما حتی برای یک اپراتور نیز امکانات زیادی را ارائه می دهد. یکی از آن احتمالات فوکوس خودکار تشخیص فاز سریع و دقیق با تشخیص چهره و ردیابی فوری چشم برای فوکوس دقیق تر روی سوژه. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به فیلتر ND خودکار یا دستی برای جبران نوردهی سریع و صفحه نمایش لمسی 3.5 اینچی برای دسترسی سریع و آسان به تنظیمات منو اشاره کرد.

سازگار با تجهیزات سونی از سری سینما لاین سونی

دوربین سینمای Sony FX6 به عنوان عضوی از خانواده Sony Cinema Line، دارای ویژگی های کلیدی مشابه دوربین های VENICE یا FX9 است. این ویژگی ها شامل سنسور فول فریم، رنگ های سینمایی، اندازه کوچک و وزن سبک، رابط حرفه ای و گزینه های فوکوس خودکار پیشرفته است.

دوربین سینمای سونی FX6 در مقایسه با FX9 از نظر مشخصات بسیار متفاوت است. اما با این حال، برخی از ویژگی‌ها برای این دو محصول مشترک هستند و حتی در FX6 بهبود یافته‌اند، یعنی:

  • قابلیت ضبط تصاویر DCI 4K60 مانند FX9
  • گزینه های مشابه S-Cinetone، S-Log3 و HLG گاما
  • خروجی 16 بیتی RAW مانند FX9
  • سونی E-mount
  • گزینه های ND یکسان از ¼ تا 1/128
  • دو ورودی صوتی XLR

تفاوت های دوربین فیلمبرداری Sony FX6 و Sony FX9 عبارتند از:

  • ضبط ویدیوی 4K در مقابل 6K
  • این یک درگاه 12G/6G/3G-SDI BNC دارد، در حالی که FX9 به یک درگاه 3G-S DI اضافی نیز مجهز شده است.
  • در FX9 یک پورت timecode وجود دارد، اما کانکتور genlock وجود ندارد

ویژگی های بهبود یافته FX6 در مقایسه با FX9 عبارتند از:

  • محدوده حساسیت ISO 320-409600 در مقایسه با 320-102400 در FX9
  • نرخ فریم تا 120p برای 4K و تا 240p در HD در مقایسه با حداکثر 1080p در HD
  • دو اسلات کارت حافظه CFexpress نوع A در مقابل اتکای دوربین Sony FX9 به کارت حافظه XQD و کارت حافظه SD

سنسور فول فریم CMOS Exmor R

دوربین سینما سونی FX6 مجهز به سنسور 10.2 مگاسایت مای با نور پشتی برای نور بسیار کم است که دارای 627 نقطه کانونی درون صفحه برای فوکوس خودکار تشخیص فاز است. سازگاری لنزهای فول فریم نیز تصاویر خیره کننده ای تولید می کند. سرعت بالای اسکن این سنسور مشکلات کرکره نوردی را به حداقل می رساند و در عین حال از نرخ فریم بالا پشتیبانی می کند، سرعت پاسخگویی فوکوس خودکار بالایی دارد.

محدوده دینامیکی تا بیش از 15 توقف

سنسور Exmor R در دوربین سینمایی Sony FX6 محدوده دینامیکی بیش از 15 استاپ را برای تولید تصاویر شفاف و با وضوح بالا در حالت Cine EI و با منحنی گاما S-Log3 ایجاد کرده است.

دامنه حساسیت ISO گسترده

در تنظیمات حساسیت، امکان انتخاب از مقدار پایه ISO 800 تا حداکثر 12800 برای عکسبرداری در شرایط کم نور وجود دارد. البته تنظیمات واقعی در نور کم امکان افزایش حساسیت تا ISO 409600 را فراهم می کند.

فیلترهای ND قابل تنظیم الکترونیکی

با قرار دادن فیلتر داخلی ND در این دوربین در حالت خودکار، تصاویر تصحیح شده با نوردهی حتی در شرایط نوری متغیر به دست خواهند آمد. البته این فیلتر را می توان به صورت دستی از ¼ تا 1/128 در هنگام فیلمبرداری نیز تنظیم کرد. به این ترتیب بدون تغییر عمق میدان، تصاویری با نور مناسب به دست می آید.

حالت های پیشرفته برای کدک XAVC

دوربین سینمای سونی FX6 اولین دوربین کامپکت فول فریم است که قادر به ضبط UHD 4K 4:2:2 و کدک XAVC-I با کیفیت و حجم مناسب است. علاوه بر این، این دوربین بین کدک های XAVC Intra و XAVC Long با سرعت های مختلف از 35 تا 600 مگابیت بر ثانیه حق انتخاب دارد.

نرخ فریم بالا را انتخاب کنید

برای تصاویر حرکت آهسته یا سریع، می توانید از بین نرخ فریم زیر انتخاب کنید:

  • 1 تا 60 فریم بر ثانیه از وضوح HD تا DCI 4K
  • 100 یا 120 فریم بر ثانیه با وضوح HD تا UHD 4K
  • 150، 180، 200 یا 240 فریم بر ثانیه با وضوح Full HD

در حالت Super35 نرخ فریم از 1 تا 60، 100 و 120 فریم بر ثانیه و با وضوح Full HD امکان پذیر است.

فوکوس خودکار سریع از تشخیص فاز و نوع هیبریدی

دوربین فیلمبرداری سینمایی Sony FX6 با بیش از 50 لنز E-mount سونی سازگار است و با فناوری‌های تشخیص چهره و تشخیص چشم، فوکوس خودکار سریع‌تر و دقیق‌تر از همیشه است. فوکوس خودکار تشخیص فاز با 7 مرحله سرعت انتقال و 5 توقف حساسیت سوژه، دقت فرآیند فوکوس را تکمیل می کند.

صفحه نمایش لمسی 3.5 اینچی

صفحه نمایش لمسی 3.5 اینچی دوربین فیلمبرداری سونی FX6 از نوع LCD و وضوح بالا می باشد. این نمایشگر دسترسی سریع به تنظیمات کلیدی مانند کدک، حالت اسکن تصویر، اندازه تصویر و نرخ فریم، حساسیت پایه ایزو، حالت تصویر و سطوح صدا را فراهم می کند.

طراحی و ساخت قابل اعتماد

بدنه این دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده تا سبک و بادوام باشد. انتقال حرارت به لطف طراحی هوشمند بدنه دوربین سینمایی سونی FX6 که در ضبط های طولانی بسیار اهمیت دارد، به خوبی انجام می شود. تمامی درزها، دکمه ها و رابط های این دوربین به خوبی عایق بندی شده اند تا از مقاومت آن در برابر گرد و غبار و رطوبت اطمینان حاصل شود.

ضبط صدا 4 کاناله

دوربین فیلمبرداری سونی FX6 ورودی های دوگانه XLR، ورودی چند رابط 2 کاناله، پایه نمایش و میکروفون داخلی استریو با قابلیت ضبط صدای کانالی را ترکیب می کند. به این ترتیب امکان استفاده همزمان از میکروفون خارجی برای ضبط صدای سوژه و میکروفون داخلی برای صدای محیط یا اپراتور وجود دارد.

رابط I/O حرفه ای

مجموعه ورودی و خروجی این دوربین شامل خروجی مانیتورینگ 12G/6G/3G-SDI، خروجی 12 بیتی RAW SDI و پورت HDMI است. ورودی تایم کد، خروجی همگام سازی چند دوربین و ماژول وای فای داخلی نیز در این محصول تعبیه شده است.

اسلات کارت حافظه CFexpress و حالت های ضبط چندگانه

دوربین فیلمبرداری سونی FX6 دارای دو اسلات کارت حافظه مناسب برای کارت های پرسرعت و با ظرفیت CFexpress نوع A است البته این دوربین دارای اسلات کارت حافظه SDXC با پشتیبانی از استاندارد UHS-II/UHS-1 می باشد. لازم به ذکر است که کارت های CFexpress نوع A برای ضبط UHD 4K با نرخ فریم 100 یا 120 فریم بر ثانیه یا HD 150، 180، 200 و 240 فریم بر ثانیه مورد نیاز است.

سازگار با مرورگر محتوای موبایل

اگر از برنامه موبایل مرورگر محتوا و تلفن هوشمند یا دستگاه‌های متصل استفاده می‌کنید، می‌توانید از عملکرد Wi-Fi دوربین Sony FX6 برای کنترل فوکوس، دیافراگم و زوم دوربین از راه دور استفاده کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی دوربین سینمایی فول فریم سونی مدل Sony FX6" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی دوربین سینمایی فول فریم سونی مدل Sony FX6"، کلیک کنید.