علت خاموش شدن پکیج دیواری

پکیج های دیواری امروزه محبوبیت زیادی در بین استفاده کنندگان دارند، پکیج های دیواری جز سیستم گرمایشی به حساب می آیند که بدون نیاز به موتور خانه و اشغال فضای اضافه  می توانند آب را گرم و محیط را مطلوب نگه دارند. خاموش شدن پیاپی یکی از رایج ترین مشکلات پکیج دیواری است که مانند هر وسیله دیگر می تواند دچار مشکلات فنی شود. افراد یا متخصصان برای رفع این مشکل لازم است، ابتدا علت خاموش شدن پکیج را شناسایی کنند و در مرحله دوم، اقدام به رفع مشکل کنند. دلایل متفاوت و گوناگونی برای خاموش شدن پکیج وجود دارد.

علت خاموش شدن پکیج دیواری

۱۱ دلیل خاموش شدن پکیج دیواری

مشکل در پمپ آب:

پمپ سیرکولاتور در پکیج وظیفه به حرکت در آوردن آب را برعهده دارد.

پمپ سیرکولاتور هنگامی که دچار مشکل یا خرابی میشود، آب در مسیر پکیج حرکت نمی کند و باعث خاموش شدن پکیج می شود. هنگامی پکیج  به صورت مداوم خاموش و روشن می شود که پمپ سیرکولاتور نیمه سوخته شده باشد.

پایین بودن فشار آب:

فشار آب پکیج نباید از ۱ و نیم پایین تر باشد اگر پایین تر از این مقدار باشد کارکرد پکیج دچار مشکل می شود که باعث خاموش شدن پکیج می شود. هنگامی که این مشکل به وجود می آید؛ شما باید شیر پر کن را باز کنید تا آب لازم برای دستگاه تهیه شود. یکی از علت های کم شدن آب پکیج می تواند نشتی در لوله های آب یا وجود مشکل در منبع انبساط و شیر پر کن باشد، در مرحله اول بهتر است اول نشتی موجود را برطرف کنید.

وجود ته نشست یا رسوب در سیکل گرمایش:

وجود رسوب در لوله های رادیاتور یکی دیگر از دلایل و علت های خاموش شد پکیج است.

رسوب موجود در لوله های رادیاتور باعث می شود، آب در مسیر گرمایش به خوبی جریان پیدا نکند. برای جلوگیری از خاموش شدن پکیج بهتر است، ابتدا رسوبات موجود در لوله های رادیاتور را رفع نموده سپس مجددا پکیج را روشن نمایید.

پایین بودن فشار گاز:

پایین بودن فشار گاز  یکی دیگر از علت های خاموش شدن مداوم پکیج است. در صورت پایین بودن فشار گاز، گرمای پکیج به طور باور نکردنی روبه کاهش می رود، زیرا اگر گازی وجود نداشته باشد شعله و گرما نیز در پکیج وجود نخواهد داشت. برای حل این مشکل بهتر است شیر گاز و فشار گاز ورودی ساختمان توسط متخصص مورد بررسی قرار بگیرد.

خراب بودن و فرسودگی قطعه ترموستات:

ترموستات : (قطعه الکترونیکی است که دمای موجود در پکیج را کنترل می کند) خراب شدن ترموستات یکی از دلایل خاموش و روشن شدن پکیج در حالت زمستان است.

وجود مشکل در فن:

فن در پکیج وظیفه دفع و خارج کردن دود را بر عهد دارد، در صورت خراب بودن فن دود در مسیر دودکش باقی می ماند و باعث خاموش شدن پکیج می شود. در بسیاری از موارد خراب بودن فن ناشی از سوختن موتور آن است.

مشکل یا خرابی در برد کنترل:

عامل اصلی خاموش شدن پکیج خرابی برد کنترل آن است، برد کنترل مغز متفکر هر دستگاه است به همین دلیل خرابی آن موجب بهم ریختگی پکیج می شود. برای برطرف کردن این مشکل تنها راه تعویض برد است.

خراب شدن الکترود یون:

وظیفه این قطعه تشخیص شعله در پکیج است، هنگامی که در این قطعه مشکل ایجاد شود الکترود یون نمی تواند شعله را تشخیص دهد و باعث خاموشی پکیج می شود.

یخ زدگی لوله چگالش:

به لوله کوچکی گفته می شود که آب اسیدی را از پکیج خارج می کند.  این آب در هنگام تماس با هوای سرد بیرون دچار یخ زدگی می شود و باعث انسداد لوله می شود. در این صورت آب اسیدی به داخل پکیج برگشت می خورد و پکیج برای محافظت از خود خاموش می شود.

مستعمل بودن  مبدل حرارتی:

یکی از گران قیمت ترین قطعه های پکیج  مبدل حرارتی است که بهتر است اگر  پکیج شما بیشتر از ۷ سال کار کرده است یا مبدل حرارتی پکیج شما ترک خورده است به جای تعویض آن  کل پکیج را عوض کنید.

وجود هوا در فضای  داخلی پکیج:

در صورت وجود هوا در مدار گرمایش پکیج به صورت مدام خاموش می شود، به دلیل اینکه به جای آب، هوا وارد مدار پکیج می شود. اقدام به هواگیری به همین دلیل صورت می گیرد که یکی از مهم ترین و اساسی ترین اقدامات است، که این هواگیری هنگام شروع فصل سرما باید انجام شود.

نکته : برای پیدا کردن علت خاموشی پکیج ابتدا باید بدانیم که پکیج ما در کدام یک از این سه حالت قرار گرفته است تا بتوانیم به راحتی مشکل را حل کنیم. پکیج به صورت ناگهانی خاموش می شود: در این حالت پس از یافتن مشکل، پکیج را مجدد روشن می کنیم که مشکلی به وجود نمی آید و امکان اتفاق افتادن دوباره این مشکل بسیار کم است.

خاموش شدن پی در پی و مداوم پکیج

در این حالت ممکن است پکیج چندین بار خاموش شود که می تواند مشکلات دیگری هم در پی داشته باشد، برای حل این مشکل بهتر است از یک متخصص کمک گرفت.

خاموش و روشن شدن مکرر:

در این حالت که پکیج به صورت مداوم در حال خاموش شدن است مشکلی برای روشن کردن پکیج وجود ندارد و مسئله اصلی پیدا کردن علت و دلیل خاموش و روشن شدن آن است.

اقدامات مهم اولیه در هنگام خاموش شدن پکیج

اولین مرحله: همچنین اقداماتی که باید در هنگام خاموش شدن پکیج انجام دهیم کنترل فشار بار پکیج می باشد که باید حتما روی 1.5 باشد.

مرحله دوم: کنترل کردن کد خطا توسط اعلانات پکیج است که به شما هشدار می دهد. هنگامی که پکیج در دو حالت خود یعنی حالت تابستان و حالت زمستان روشن نمی شود  قطعا کد خطای اعلام شده برای شما مشخص شده است که اگر پکیج شما آنالوگ باشد کد خطا توسط چراغ یا لامپ  چشمک زن مشخص می شود، ولی اگه پکیج شما از نوع دیجیتال باشد به وسیله صفحه نمایشگر برد مشخص می شود.

اگر پکیج شما فقط روی یک حالت عمل می کند و روی حالت دیگر عمل نمی کند  برای مثال پکیج شما روی حالت زمستان قرار گرفته ولی آبی که شما مصرف میکنید سرد است باید توجه داشته باشید که، هنگام باز کردن آبگرم در حالت عادی شما می توانید  در پنل پکیج واکنش یا عکس العملی را مشاهد کنید.

برای مثال در پکیج آنالوگ ایران رادیاتور این واکنش به صورت چراغ چشمک زن به صورت دوتایی است، در حالی که در پکیج دیجیتالی بر روی نمایشگر پکیج عکس دوش دیده می شود.

 

جمع بندی

همانطور که گفته شد پکیج دیواری یک سیستم گرمایشی است که امروز در بین افراد محبوبیت بسیار زیادی دارد و این محبوبیت قطعا بی دلیل نیست (فضای کمی را اشغال میکند و باعث ایجاد محیطی مطلوب می شود).

رایج ترین مشکل پکیج ها خاموش شدن آن است که برای حل این مشکل باید اول علت خاموش شدن را پیدا و شناسایی کنیم سپس اقدام به رفع مشکل کنیم.

دلایل متفاوتی برای خاموش شدن پکیج وجود دارد، از جمله فرسودگی قطعه ترموستات، خرابی فن، مشکل در برد کنترل، پایین بودن فشار گاز، ورود هوا به داخل پکیج، فرسودگی مبدل حرارتی، خرابی الکترود یون، رسوب در سیکل گرمایش و یخ زدگی لوله چگالش و…اشاره نمود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "علت خاموش شدن پکیج دیواری" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "علت خاموش شدن پکیج دیواری"، کلیک کنید.