رشد 35 درصدی ورود گردشگران نوروزی به سیستان و بلوچستان – خبرگزاری فیچینو | اخبار ایران و جهان

رشد ۳۵ درصدی ورود گردشگران نوروزی به سیستان و بلوچستان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری فیچینو، محمدهادی طهرانی مقدم افزود: از زمان آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان 24 اسفندماه 1402 تا روز سوم فروردین ماه 386 هزار و 724 مسافر و گردشگر نوروزی وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 35 درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از میان مسافران ورودی به استان تعداد 379 هزار و 263 نفر مسافر ایرانی و هفت هزار و 461 نفر نیز گردشگر خارجی بوده اند که در حوزه ورود مسافران ایرانی رشد 39 درصدی را شاهد بوده ایم.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای ارسالی به دبیرخانه ستاد خدمات سفر، 15 هزار و 162 نفر از طریق فرودگاه های استان با 47 درصد رشد، چهار هزار و 469 نفر از طریق راه آهن و 367 هزار و 93 نفر نیز از طریق حمل و نقل جاده ای وارد سیستان و بلوچستان شده اند که در بخش حمل و نقل جاده ای با احتساب مدت مشابه سال قبل رشد 35 درصدی به ثبت رسیده است.

به گفته طهرانی مقدم، جمع کل میزان اقامت در سیستان و بلوچستان نیز طی این مدت به عدد 120 هزار و 308 نفر رسیده که رشد 31 درصدی را به ثبت رسانده و در مجموع 348 هزار و 489 نفر از جاذبه های گردشگری این استان پهناور بازدید کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: میزان فروش صنایع دستی استان نیز با رشد 73 درصدی به رقم 923 میلیون و 120 هزار تومان رسیده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رشد 35 درصدی ورود گردشگران نوروزی به سیستان و بلوچستان – خبرگزاری فیچینو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رشد 35 درصدی ورود گردشگران نوروزی به سیستان و بلوچستان – خبرگزاری فیچینو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.