وعده دولت برای شفافیت شرکت های دولتی محقق شد/ انتشار اطلاعات مالی 2005 شرکت

مدیرکل دفتر امور شرکت های دولتی وزارت اقتصاد:

وعده دولت برای شفافیت شرکت‌های دولتی محقق شد انتشار اطلاعات مالی ۲۰۰۵ شرکت

وعده دولت برای شفافیت شرکت های دولتی محقق شد انتشار اطلاعات مالی 2005 شرکت

مدیرکل دفتر امور شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: دولت سیزدهم اکنون با انتشار صورت های مالی 2005 شرکت دولتی و یا تحت کنترل دولت به وعده خود دراین خصوص عملکرد این در حالی است که این عدد در سال اول دولت صفر بود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری فیچینو از وزارت اقتصاد، محمد عنبری در خصوص انتشار صورت های مالی جدید شرکت های دولتی اظهار داشت: امسال در نوبت اول، هزار فقره صورت مالی شرکت های مالی دولتی و تحت کنترل دولت و نهاد های زیر نظر دولت را منتشر کردیم و در شب گذشته 1005 شرکت تحت کنترل دولت و یا نهاد های عمومی غیردولتی و یا دولتی شناسایی و منتشر شد که وعده افشای 2000 صورت مالی داده شده تا پایان سال محقق شد.

وی افزود: با شناسایی شرکت های دولتی و شبکه شرکت های تحت کنترل دولت برای همیشه پرونده آن بسته شد و این اتفاقی بود که در ابتدای دولت عدد آن صفر بود و هیچ صورت مالی از هیچ شرکتی وجود نداشت؛ اما اکنون 2005 فقره صورت مالی منحصربه فرد 1401 منتشر و پرونده آن بسته شد و در سال آینده فقط به روزرسانی این موارد را داریم.

مدیرکل دفتر امور شرکت های دولتی وزارت اقتصاد تاکید کرد: صورت های مالی منتشر شده سال 1400 بیش از هزار فقره بود که 835 فقره را در دایره شناسایی جدید کشف کرده بودیم، شب گذشته این 835 مورد مربوط به سال 1400 منتشر شد و در سال 1402 نیز 70 مورد صورت مالی حسابرسی شده منتشر شد و این به آن معناست که صورت های مالی به محض اینکه حسابرسی شود در همان روز ها در کدال بارگذاری می شود.

عنبری گفت: 95 مورد صورت های مالی میان دوره ای 1402 منتشر شد که به مرورزمان تکمیل تر می شود؛ بنابراین به طورکلی بیش از 2 هزار و 100 فقره صورت مالی منتشر شده که هزار و 5 مورد منحصربه فرد بوده و بر اساس همان وعده ای بوده که به مردم داده بودیم.

وی ادامه داد: در مسیر شناسایی و انتشار صورت های مالی شرکت ها، مجموعه هایی هستند که در همین لحظه نیز تمایلی برای انتشار صورت های مالی خود ندارند و حتی از قراردادن اطلاعات در اختیار ما خودداری می کردند؛ اما، چون تکلیف قانون برای ما انتشار صورت های مالی همه شرکت هاست ازاین جهت ما جداگانه صورت مالی را از محل بستر ها و ساختار هایی که در اختیار وزارت اقتصاد قرار گرفته از حسابرسان تحویل گرفته و منتشر کردیم.

مدیرکل دفتر امور شرکت های دولتی وزارت اقتصاد بیان کرد: فقط در برخی از موارد که قانون اجازه انتشار صورت های مالی آنها را اساساً نداده، اقدام نشده است؛ چراکه بحث امنیت ملی و ازاین دست مسایل درباره آنها مطرح است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وعده دولت برای شفافیت شرکت های دولتی محقق شد/ انتشار اطلاعات مالی 2005 شرکت" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وعده دولت برای شفافیت شرکت های دولتی محقق شد/ انتشار اطلاعات مالی 2005 شرکت"، کلیک کنید.