مجموعه شعر «تغییر» منتشر شد – خبرگزاری فیچینو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار فیچینو، مجموعه شعر سپید موسوم به «تغییر» از محمدرضا یار شاعر و ترانه سرای شاهرودی توسط انتشارات شب چله منتشر شد. این کتاب مجموعه شعر سپید پنجمین مجموعه شعر این شاعر شاهرودی است.

مجموعه شعر «تغییر» منتشر شد

شعرهای این مجموعه عاشقانه و سیاسی است و مضمون اجتماعی دارند و آن را می توان بلوغ کار شعری محمد رضا یار بعد از مجموعه هایی مانند مردن در خانه اجاره ای و تظاهرات گورها دانست.

یکی از ویژگی های مجموعه شعر تغییر فرم سازی شعر سپید و شاعرانگی است که با تصویر سازی همراه شده و فضایی جذاب را برای مخاطبان فراهم کرده است.

برای مثال در این کتاب آمده است:

این روزها که نیستی
بودنت را کمتر به خاطر می آورم
مثل کوهی
که خاطره باریکی از یک رودخانه دارد

مجموعه شعر «تغییر» منتشر شد

از دیگر ویژگی های این مجموعه شعر از محمد رضا یار زبان طبیعی است که در شعر سپید یک ویژگی موثر محسوب می شود و در شعرهای این مجموعه به وضوح می توان آنها را مشاهده کرد.

محمدرضا یار متولد سال 62 در شاهرود شاعر و ترانه سرا، نمایش نامه نویس و نویسنده است که سابقه همکاری با هنرمندان بسیاری مانند سالار عقیلی را نیز در کارنامه دارد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

دلم می سوزد برای دریا
که هر که را در آغوش می گیرد
غرق می کند
دلم می سوزد
بخاطر کشاورزی
که هرچه زمین را می کند
به خون می رسد نه آب

می ایستم جلوی آینه
و هرچه این ویرانه را
مرتب می کنم
فایده ای ندارد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مجموعه شعر «تغییر» منتشر شد – خبرگزاری فیچینو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مجموعه شعر «تغییر» منتشر شد – خبرگزاری فیچینو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.