مانور امداد و نجات شناور حادثه دیده در گناوه برگزار شد – خبرگزاری فیچینو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار فیچینو، کیامرث جوکار صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس سناریو مانور در تماس تلفنی برج کنترل مخابرات دریایی بندر گناوه با ایستگاه آتش نشانی مبنی بر آتش سوزی یک فروند شناور چوبی پهلو گرفته در مجاورت اسکله تجاری، پس از به صدا درآمدن زنگ اعلان حریق، تیم آتش نشانی و سایر تیم های همکار سریع به محل حادثه اعزام شدند.

مانور امداد و نجات شناور حادثه دیده در گناوه برگزار شد

وی بیان کرد: بعد از بررسی اولیه حریق توسط فرمانده عملیات، دستور اجرا تاکتیک جداسازی شناورهای پهلو گرفته در مجاورت شناور دچار حریق شده صادر و همزمان عملیات اطفا انجام شد.

رییس اداره بندر و دریانوردی گناوه تصریح کرد: در فرایند انجام مانور تیم های عملیات سریع، جست و نجات برای نجات مصدومان احتمالی، فرد مصدوم از شناور حادثه دیده از شناور خارج سازی و به تیم اورژانس تحویل شد.

جوکار ادامه داد: بر اساس برنامه تعیین شده عملیات اطفا حریق با استفاده از تاورهای مانیتور های اسکله و خودروهای آتش نشانی و آبرسانی از طریق هیدارنت های مستقر انجام شد و پس از انجام عملیات سرد کردن و اطمینان از مهار کامل آتش، پایان عملیات اعلام شد.

وی گفت: هدف از برگزاری این مانور ارتقا دانش علمی و تاکتیک عملیاتی، ارزیابی توان تاکتیکی تیم عملیاتی، ایجاد هماهنگی بین واحدهای عملیاتی و سایر ارگان ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت بود.

جوکار یادآور شد: در این مانور ترکیبی علاوه بر اداره بندر و دریانوردی گناوه، واحد ایمنی و آتش نشانی اداره کل، شهرداری، پایگاه مرزبانی و هلال احمر بندر گناوه مشارکت داشتند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مانور امداد و نجات شناور حادثه دیده در گناوه برگزار شد – خبرگزاری فیچینو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مانور امداد و نجات شناور حادثه دیده در گناوه برگزار شد – خبرگزاری فیچینو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.