سقوط فروش پورشه با افزایش رقابت از سوی چین
شرکت خودروسازی آلمانی پورشه اعلام کرد که شاهد سقوط فروش خود در چین بوده چرا که رقابت در این بازار به شدت افزایش یافته و تقاضا نیز برای برخی از مدل های الکتریکی این سازنده خودرو های لوکس کاهش یافته است.
غول های خودروسازی مانند پورشه همچنان شاهد کاهش فروش خود در چین هستند زیرا رقابت به طور قابل توجهی افزایش یافته و مصرف کنندگان به دلیل بحران هزینه های زندگی از خرید های بزرگ خودداری می کنند.
بر اساس این گزارش فروش سه ماهه سوم این شرکت آلمانی اخیراً به پایین ترین رقم خود در مدت مشابه طی ۱۰ سال گذشته رسیده است.
فروش مدل الکتریکی تایکان با ۴۷ درصد کاهش مواجه شد که عمدتاً دلیل آن افت تقاضا برای خودرو های الکتریکی (EV) در اروپا و ایالات متحده و همچنین مشکلات خاصی در مدل تایکان بود.
این مشکلات شامل فراخوان های این تولیدکننده در ماه های ژوئن و اکتبر امسال به دلیل مشکلات شلنگ ترمز و ماژول باتری است.
از ژانویه تا سپتامبر امسال این شرکت ۴۳,۲۸۰ دستگاه خودرو در چین تحویل داده که نسبت به ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳ ۲۹ درصد کاهش داشته است.
پورشه ۶۱,۴۷۱ خودرو در آمریکای شمالی تحویل داده که این میزان نیز ۵ درصد کمتر از همین دوره در سال گذشته میلادی بوده است.
با این حال در اروپا علیرغم عملکرد ضعیف مدل تایکان این شرکت ۵۲,۴۶۵ خودرو تحویل داده است. این رقم شامل آلمان نمی شود.
اما “دیتلف فون پلاتن” سخنگوی پورشه خوش بین بود. وی در بیانیه ای گفت: تقاضای مشتریان همچنان در سطحی قوی باقی مانده و بازخورد مشتریان درباره مدل های جدید ما بسیار خوب است. با افزایش دسترسی به محصولات ما نسبت به دوره (سه ماهه) پایانی ۲۰۲۴ خوش بین هستیم.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سقوط فروش پورشه با افزایش رقابت از سوی چین" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سقوط فروش پورشه با افزایش رقابت از سوی چین"، کلیک کنید.