جوانان توانستند در لایه های بالای مدیریتی دولت سیزدهم حضور یابند

جوانان توانستند در لایه‌های بالای مدیریتی دولت سیزدهم حضور یابند

فیچینو/خراسان رضوی رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: شهید رییسی در لایه های اجرایی بالا، جوانان را به بدنه دولت تزریق کرد.

مسعود میرزایی امروز، 12 خرداد در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه علم، فناوری و نوآوری شهید رییسی نگاه بسیار ویژه ای داشتند و اقدامات اثرگذاری در دولت سیزدهم انجام شد.

وی افزود: مرحوم رییسی همواره پیرو فرمایشات رهبری بودند و بحث جوانگرایی از دیگر شاخصه های دولت ایشان بود که هیچ مدیر سطح ترازی به این شکل به این مسیله نپرداخته و ایشان در لایه های اجرایی بالا، جوانان را به بدنه دولت تزریق کرد.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: مرحوم رییسی همواره به پیرامون پایتخت مانند روستاها و مناطق محروم توجه ویژه داشتند و در تمام مناطق و روستاهای محروم شخصا حاضر شده و کارها را پیگیری می کردند.
موضوع دیگر، خانواده محوری ایشان است به طوری که خانواده مرحوم رییسی در حوزه علم، فناوری، فرهنگی و اعتقادی الگووار عمل می کنند.

در ادامه محمود محمدزاده شبستری، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت این شهر، بیان کرد: یکی از کارهای ایشان در حوزه سلامت، ایجاد بیمارستانی سیار با استفاده از اتوبوس در مشهد بود که در ذیل بنیاد کرامت، در محروم ترین مناطق شروع به خدمت رسانی کرد.

وی اضافه کرد: همان طور که حجت الاسلام مروی، تولیت آستان قدس پیشتر  گفت، مرحوم رییسی کلیه حق تولیت خود را بخشید تا دو دارالشفا و یک مجموعه فرهنگی ساخته شود. یک دارالشفا بسیار مجهز در قاین و دیگری در تربت جام ساخته شد و در اختیار مردم محروم آن منطقه قرار گرفت. از دیگر اقدامات ایشان در حوزه سلامت اجرای طرح های گردشگری سلامت بود.

محسن مرادی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز در ادامه پس از عرض تسلیت شهادت آیت الله رییسی و همراهان ایشان، عنوان کرد: در آیات انتهایی سوره مریم تاکید شده کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دادند، خداوند محبت ایشان را در دل مردم قرار می دهد. رییس جمهور شهید مصداق بارز این افراد است که این چنین مردم برای ایشان در سوگ نشستند.

در ادامه مرتضی رجوعی، رییس دانشگاه غیر انتفاعی امام رضا(ع) نیز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان والامقام خدمت، اظهار کرد: یکی از شعارهای محوری مرحوم رییسی، ارتقای مرجعیت علمی مشهدالرضا بود. ایشان اعتقاد داشت که همه ظرفیت ها باید در کنار یکدیگر به صورت هم افزا عمل کند تا به این هدف دست یابیم.

وی افزود: همچین شهید جمهور تاکید ویژه داشت که همه فعالیت ها باید دارای پیوست علمی باشد، به طوری که برنامه تحولی را مدون کرد و از همه خواست حول محور آن حرکت کنند.

رییس دانشگاه امام رضا با بیان اینکه توسعه مفهوم خدمت از دیگر دغدغه های شهید رییسی بود، گفت: به طوری که همواره در تلاش بود افراد با ظرفیت های علمی بالا را شناسایی کرده تا از آنان در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم استفاده شود.

مرجوعی با بیان اینکه مرحوم رییسی همواره پایبند به منشور هفتگانه ای بود که توسط رهبری تنطیم شده است، اضافه کرد: ایشان در تلاش بود تا حامی نخبگان کم برخوردار باشد. در همین راستا آیین نامه بورسیه نخبگان کم برخوردار تنظیم شد که صرفا برای دانشجویان ایرانی نبود. همچنین توجه ویژه ای به علم در سطح بین الملل و کادرسازی در این حوزه داشت.

پایان خبر فیچینو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جوانان توانستند در لایه های بالای مدیریتی دولت سیزدهم حضور یابند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جوانان توانستند در لایه های بالای مدیریتی دولت سیزدهم حضور یابند"، کلیک کنید.