جذب 4300 معلول را در 46 دستگاه/شرکت 12 هزار معلول در آزمون – خبرگزاری فیچینو | اخبار ایران و جهان

جذب ۴۳۰۰ معلول را در ۴۶ دستگاه/شرکت ۱۲ هزار معلول در آزمون - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری فیچینو، علی محمد قادری در حاشیه برگزاری اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت، با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ نظام، آزمون اختصاصی افراد دارای معلولیت برگزار شد، اعلام کرد: با تمام زوایا و ملاحظاتی که این آزمون دارد و حوزه ها باید مناسب سازی شده باشد، امروز می بینیم که سعی شده افراد دارای معلولیت فضای مطلوب همراه با آرامش و رقابت موثری در این آزمون داشته باشند.

وی ادامه داد: طی 9 سال گذشته، از زمانی که ماده 15 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اختصاصاً اشاره می کند که دستگاه ها موظف هستند حداقل سه درصد در آزمون های فراگیر از افراد دارای معلولیت استفاده کنند، باید 5500 فرد طی این 9 سال جذب می شدند، اما آمارها نشان می دهد که 1600 نفر جذب دستگاه ها شدند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون ویژه معلولان افزود: این کار یک سال زمان برد و با دستوری که رییس جمهور شهید داشتند که یکی از کارویژه های دولت این بود که توجه جدی به افراد دارای معلولیت داشتند، باید یک پیوست فنی و اعتباری از سوی سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی برای طراحی آزمون انجام می شد تا به لحاظ ساختارها این آزمون برگزار شود.

رییس سازمان بهزیستی از برگزاری این آزمون طی امروز خبر داد و گفت: استانداران مختلف در سراسر کشور در مراکز آزمون حضور دارند. امید است بتوانیم از این 12 هزار و 800 فردی که در آزمون شرکت کردند، حدود 4300 نفر را در 46 دستگاه جذب کنیم که موضوع تلفیق اجتماعی رقم می خورد. معلولیت محدودیت نیست بلکه خواهران و برادران ما توانمندی های بسیار زیادی دارند.

قادری با بیان اینکه امروز در این آزمون بیش از 400 منشی برای ناشنوایان و نابینایان و… حضور دارند و همراهی می کنند تا افراد دارای معلولیت آزمون با کیفیتی را داشته باشند، اعلام کرد که براساس آمارها، استان تهران، خراسان رضوی، خوزستان و مازندران به ترتیب بیشترین آمار شرکت کننده را دارند.

وی گفت: از بهمن ماه سال گذشته ثبت نام برای شرکت در آزمون شروع شد و چندین بار تمدید ثبت نام صورت گرفت.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: تاکنون فضای مشخصی برای هم افزایی آماری نداشتیم؛ این موضوع بسیار مورد اهمیت بود که سازمان بهزیستی به لحاظ لجستیک و پشتیبانی بتواند همه افراد تحصیل کرده و فاقد شغل را در این آزمون همراهی کند. کارهای مختلفی انجام شده تا همه افراد شرکت کنند. باتوجه به گمانه زنی ها که حدود 18 هزار تا 19 هزار فرد تحصیل کرده مشخص شد که 12 هزار و 800 نفر فاقد شغل بودند و به صورت رسمی برایشان بیمه پردازی صورت نمی گرفت.

وی، بیان داشت: آمارها نشان می دهد که حداکثر ظرفیت در این آزمون شرکت کردند. بیش از 60 درصد از بانوان دارای معلولیت در آزمون شرکت کردند که مسیر جذب آنها برای مصاحبه توسط سازمان بهزیستی به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جذب 4300 معلول را در 46 دستگاه/شرکت 12 هزار معلول در آزمون – خبرگزاری فیچینو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جذب 4300 معلول را در 46 دستگاه/شرکت 12 هزار معلول در آزمون – خبرگزاری فیچینو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.