برسی دوربین فیلمبرداری Blackmagic Design مدل URSA Mini Pro 4.6K G2

اگر شما هم قبل از خرید دوربین

برسی دوربین فیلمبرداری Blackmagic Design مدل URSA Mini Pro 4.6K G2

دوربین فیلمبرداری Blackmagic Design مدل URSA Mini Pro 4.6K G2

به دنبال برسی تخصصی مشخصات و نظرات کاربران خریدار هستید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

نقدر و برسی

دوربین فیلمبرداری Blackmagic Design مدل URSA Mini Pro 4.6K G2

دوربین Black Magic URSA Mini Pro 4.6K G2 را معرفی می کنیم

دوربین سینمایی Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 Cinema Camera نسخه بهبود یافته نسل قبلی دوربین Mini Pro است که به کاربران امکانات و کنترل بیشتری می دهد. دوربین Black Magic G2 از سنسور جدید Super 35 4.6K استفاده می کند که تا 15 استاپ محدوده دینامیکی را در ISO 3200 پوشش می دهد. عکاسی با سرعت 300 فریم بر ثانیه و بسیاری از ویژگی های دیگر نیز در این نسخه دیده می شود.
در نگاه اول، دوربین Blackmagic Design USRA Mini Pro G2 دکمه‌های کنترلی جدیدی اضافه کرده است که دسترسی به منوها، تغییرات نوردهی، حالت حرکت آهسته و کمک فوکوس را آسان‌تر می‌کند. یک صفحه LCD سیاه و سفید نیز برای نمایش اطلاعات مربوط به ضبط و تنظیمات آن به این نمای خارجی دوربین اضافه شده است. یکی دیگر از ویژگی های جدید و موثر، فیلتر ND داخلی این دوربین است که توسط یک چرخ کنترل می شود. این چرخ فیلتر ND را در 4 حالت شامل 2 استاپ، 4 استاپ، 6 استاپ و خنثی کنترل می کند.
در پشت صفحه نمایش LCD، دو اسلات کارت حافظه SD در کنار اسلات های CFast 2.0 برای ارائه گزینه های مختلف ذخیره سازی تصویر نصب شده است. دوربین سینمایی Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 به پورت USB-C نیز مجهز شده است، بنابراین امکان ضبط مستقیم بر روی دستگاه های خارجی وجود دارد. پایه EF الکترونیکی را نیز می توان برای دستیابی به فاصله کانونی صحیح تنظیم کرد.
در قلب دوربین Blackmagic Design Mini Pro G2 یک سنسور Super 35mm 4.6K قرار دارد که تصاویر سینمایی را با دامنه دینامیکی گسترده تا 15 استاپ می گیرد. نسل جدید Mini Pro اکنون قابلیت ضبط با فرمت Blackmagic RAW را دارد تا ویرایش ویدیو به صورت حرفه ای تر از قبل انجام شود. البته شاید مهم ترین تغییر G2 نسبت به نسل قبل ضبط 4.6K در 120 فریم بر ثانیه، 4K DCI با سرعت 150 فریم بر ثانیه یا حتی 1080p با سرعت 300 فریم بر ثانیه باشد که برای ضبط اکشن سریع بسیار موثر است.
مانند دوربین Blackmagic Design USRA Mini، مدل USRA Mini Pro G2 همچنین از قابلیت ضبط و ذخیره داده‌های حسگر خام با وضوح بالا در فرمت Blackmagic RAW در CFast 2.0 یا کارت حافظه SD تا حداکثر سرعت 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. فایل‌های خام یا RAW محدوده دینامیکی کامل و تن رنگ دریافتی توسط سنسور را حفظ می‌کنند، بنابراین کنترل بیشتری هنگام ویرایش تصاویر امکان‌پذیر است. البته از آنجایی که حجم فایل های Raw فشرده نشده معمولاً بسیار زیاد است و جابجایی یا ویرایش آنها می تواند دردسرساز باشد، دوربین فیلم Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 به قابلیت ضبط فرمت فشرده RAW با نسبت 3 مجهز شده است. فشرده سازی :1 یا 4:1 با حفظ قابلیت ویرایش حافظه را ذخیره می کند.
حتی اگر تصویربرداری در فرمت RAW فشرده نشده لازم نباشد، دوربین فیلمبرداری USRA Mini Pro G2 از فرمت صنعتی Apple ProRes نیز پشتیبانی می کند که برای ویرایش با 444 یا 422 نمونه رنگی آماده است. امکان ضبط تصاویر در این فرمت با رزولوشن 4.6K، 4K، 3K، 2K و HD وجود دارد. با انتخاب محدوده دینامیکی برای فیلم، تصاویر پس از ذخیره برای تصحیح رنگ مناسب خواهند بود و با انتخاب محدوده دینامیکی برای فیلم، تصاویر خیره کننده بدون نیاز به تصحیح ذخیره می شوند. همچنین امکان ذخیره فایل های ProRes بر روی کارت حافظه CFast 2.0 یا UHS-II SD وجود دارد.
برای حفظ ارگونومی، شکل بدنه دوربین G2 مشابه نسل قبل طراحی شده است. البته با افزودن لوازم جانبی مانند پد شانه ای VCT، دسته جانبی، صفحه نمایش باتری پخش و منظره یاب الکترونیکی، این دوربین برای مدت زمان طولانی تری یا برای استفاده حرفه ای تر آماده استفاده خواهد بود. برای ضبط استودیویی، پد شانه فوق با میله های LWS 15 میلی متری سازگار است. بنابراین، لنزهای بلند، موتورهای لنز، جعبه های مات و سایر لوازم جانبی را می توان روی آن نصب کرد.

فیلتر ND داخلی

دوربین سینمایی Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 مجهز به فیلتر با کیفیت ND است تا به شما کمک کند نور ورودی به دوربین را سریع کنترل کنید. فیلترها شامل شفاف، 2 استاپ، 4 استاپ و 6 استاپ هستند که با استانداردهای رنگ Black Magic Mini Pro G2 سازگار بوده و کمترین تغییر رنگ را ایجاد می کنند. به طور کلی، فیلترهای ND به گونه ای طراحی شده اند که در ارتباط با دیافراگم و زاویه شاتر برای دستیابی به عمق میدان کم یا تاری حرکتی در محدوده وسیع تری از موقعیت ها استفاده شوند. فیلترهای مادون قرمز داخلی (IR) نیز برای فیلتر کردن طول موج های مادون قرمز و جلوگیری از آلودگی آن طول موج ها طراحی شده اند. یک مکانیسم دقیق نیز فیلترهای داخل دوربین را به حرکت در می آورد. وضعیت فیلتر ND و شماره توقف آن نیز در صفحه LCD قابل مشاهده است.

کنترل های بدن

دوربین سینمایی Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 از طراحی مشابه دوربین های زنده استفاده می کند و مجموعه ای از دکمه های فیزیکی دسترسی به مهم ترین تنظیمات دوربین را ساده می کند. دکمه‌ها به ترتیب منطقی چیده شده‌اند تا به راحتی به خاطر بسپارید، و می‌توانید دوربین، فیلتر ND و نرخ فریم را بدون نگاه کردن به دکمه‌ها، پیمایش منوها یا برداشتن دوربین از روی شانه خود تنظیم کنید.

پایه لنز قابل تعویض

به طور پیش فرض، دوربین فیلمبرداری Blackmagic USRA Mini Pro G2 با پایه EF قابل جابجایی عرضه می شود. در صورت نیاز به استفاده از لنزهای پایه F (نیکون)، PL یا B4 می توان پایه های مربوطه را جداگانه تهیه و نصب کرد. بنابراین، برای هر نوع استفاده، طیف وسیعی از لنزها با این دوربین سازگار خواهند بود. برای لنزهای ENG، یک کانکتور 12 پین Hirose نیروی مورد نیاز کنترلر سروو را برای استفاده از تمام قابلیت‌های لنز تامین می‌کند.

نشانگر وضعیت نمایشگر LCD
صفحه نمایش LCD دوربین فیلم Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 سیاه و سفید با خوانایی بالا می باشد. صفحه نمایش کد زمان ضبط، کد زمانی قفل شده و کد زمانی مرجع را به همراه نرخ فریم، زاویه شاتر، وضعیت دیافراگم، تعادل رنگ سفید، حساسیت ISO و عنبیه نشان می دهد. نشانگر باتری، وضعیت ضبط کارت حافظه و ولوم سنج نیز در این نمایشگر قابل مشاهده است. نور پس زمینه این نمایشگر در شرایط کم نور موثر خواهد بود. در شرایط روشن، کنتراست نمایشگر را می توان برای خوانایی بهتر افزایش داد.

پردازش تصویر پیشرفته

دوربین Blackmagic Design USRA Mini Pro 4.6K G2 از نسل چهارم Blackmagic Design Color Science استفاده می‌کند تا رنگ‌ها به واقعیت نزدیک باشند و رنگ‌های پوست با دقت انجام شود. به همین دلیل خروجی این دوربین با ده ها هزار دلار رقبای آن برابری می کند، تصاویر با فرمت Blackmagic RAW از یک فضای 12 بیتی غیرخطی کدگذاری می شوند که حاوی بیشترین اطلاعات در مورد رنگ و محدوده دینامیکی است. با استفاده از این فرمت، فشرده سازی تا نسبت 12:1 را می توان بدون تأثیر بر کیفیت حرفه ای تصاویر ضبط شده انجام داد. در نهایت، این فایل ها را می توان در کارت حافظه CFast، SD یا حتی درایوهای فلش USB-C ذخیره کرد.

پشتیبانی از CFast 2.0 و کارت حافظه SD

این محصول دارای دو اسلات برای هر یک از کارت های حافظه CFast 2.0 و SD می باشد. تصاویری که با فرمت فشرده نشده و حداکثر کیفیت ضبط می شوند، مانند تصاویر 4K یا 4.6K با نرخ فریم بالا، به پهنای باند ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند و بنابراین کارت حافظه CFast 2.0 برای آنها مناسب تر است. در عوض، فایل‌های RAW HD و 4K ProRes را می‌توان بر روی کارت‌های SD معمولی که ارزان‌تر نیز هستند، ضبط کرد. البته کارت های SD نیز باید با استاندارد UHS-II سازگار باشند، در غیر این صورت نمی توان از حداکثر عملکرد آنها استفاده کرد.

اطلاعات عمومی

طراحی فشرده

با کوچک شدن دوربین Blackmagic USRA، دوربین سینمایی Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 متولد می شود که حمل آن در موقعیت های مختلف بسیار آسان است. یک پایه شانه جداگانه نیز استفاده از این دوربین را به صورت دستی، روی شانه یا حتی روی سه پایه آسان می کند. برخلاف سایز کوچک این محصول، تنظیمات اولیه و حرفه ای از آن حذف نشده است که بسیار مهم است.
بدنه دوربین Blackmagic Design USRA Mini Pro G2 از آلیاژ منیزیم ساخته شده است تا وزن آن در حدود 2.5 کیلوگرم بسیار سبک باشد. پایه شانه ای و دسته جانبی را نیز می توان به صورت جداگانه تهیه و نصب کرد تا امکان استفاده از دوربین در سبک مستند نیز وجود داشته باشد.

صفحه نمایش لمسی

دوربین سینمایی Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 علاوه بر دکمه‌های فیزیکی بسیار، به صفحه نمایش لمسی خازنی تاشو ۴ اینچی مجهز شده است. به این ترتیب مرور منوها و بررسی تنظیمات دوربین بسیار آسان خواهد بود. همچنین امکان مشاهده کد زمانی، محدوده، حجم صدا و انتخاب نقطه فوکوس وجود دارد. با استفاده از صفحه کلید روی صفحه می توان متادیتا را برای هر فایل تنظیم کرد.

لینک های توسعه یافته

نسل جدید G2 به چندین اتصال از جمله خروجی 12G-SDI، خروجی HD-SDI برای نظارت، دو ورودی LANC، ورودی صوتی XLR با فانتوم پاور، ورودی کد زمانی و ورودی مرجع مجهز شده است. در سمت راست جلوی دوربین، خروجی های مانیتورینگ 4 پین XLR DC و HD-SDI وجود دارد که برای اتصال به نمایشگر خارجی یا منظره یاب ایده آل است. خروجی 12G-SDI همچنین با استفاده از کابل BNC از کیفیت 2160p60 پشتیبانی می کند و بسته به فرمت ضبط به طور خودکار به حالت های 6G-SDI یا HD-SDI تغییر می کند.

ضبط صدا با کیفیت

دوربین سینمایی Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 از میکروفون های داخلی با کیفیت بالا استفاده می کند که برای ضبط صدای طبیعی محیط ایده آل هستند. با اتصال یک میکروفون حرفه ای به دو ورودی میکروفون XLR می توانید صدای بهتری از سوژه های خود ضبط کنید. کانکتورهای XLR مجهز به برق فانتوم 48 ولت هستند تا جزئیات بیشتری را از یک تفنگ شاتگان یا میکروفون بوم بی سیم ثبت کنند. سطح صدای ورودی نیز با استفاده از نمایشگر قابل مشاهده است و با استفاده از پیچ های جداگانه قابل تنظیم است.

چندین گزینه قدرت

به طور معمول، دوربین USRA Mini Pro G2 مجهز به کانکتور برق 4 پین XLR استاندارد صنعتی است که با منابع تغذیه 12-30 ولت سازگار است. بنابراین می توان فرض کرد که این دوربین با بسیاری از پاورها و باتری های حرفه ای سازگاری دارد. کانکتور باتری نیز دقیقاً مشابه دوربین اصلی Blackmagic Design USRA است. در نتیجه می توان از طیف وسیعی از صفحات باتری حتی از تولیدکنندگانی مانند IDX، Frezzi و Anton Bauer استفاده کرد. باتری های محبوب V-mount را می توان با صفحه باتری Blackmagic USRA V-Lock نیز استفاده کرد.

همراه با نرم افزار DaVinci Resolve

به همراه دوربین فیلمبرداری Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 یک دانگل USB برای نرم افزار DaVinci Resolve ارائه شده است که حاوی مجوز قانونی برای استفاده از تمامی امکانات این برنامه می باشد. نسخه اصلی این نرم افزار با سیستم عامل های ویندوز و مک سازگاری کامل دارد و می توان از آن برای ویرایش، تصحیح رنگ، مدیریت فایل، مسترینگ و رندر استفاده کرد. نرم افزار DaVinci Resolve برای کار با تصاویر 12 بیتی غیرفشرده log raw طراحی شده است، بنابراین می توانید از تمام قدرت دوربین Black Magic USRA Mini Pro G2 از نظر کیفیت و محدوده دینامیکی استفاده کنید. این نرم افزار قابلیت ویرایش همزمان چندین تایم لاین را به همراه برش دادن آنها دارد. مجموعه کامل تصحیح رنگ نیز در این نرم افزار گنجانده شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی دوربین فیلمبرداری Blackmagic Design مدل URSA Mini Pro 4.6K G2" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی دوربین فیلمبرداری Blackmagic Design مدل URSA Mini Pro 4.6K G2"، کلیک کنید.