آزمایشگاه ملی تشخیص ماهی و میگو دراستان بوشهر مرجع بین المللی است

آزمایشگاه ملی تشخیص ماهی و میگو دراستان بوشهر مرجع بین المللی است

آزمایشگاه ملی تشخیص ماهی و میگو دراستان بوشهر مرجع بین المللی است

فیچینو/بوشهر  مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: تنها آزمایشگاه ملی تشخیص ماهی و میگو درچغادک بوشهر به عنوان مرجع ورفرنس بین المللی است.

 مهدی تنگستانی پیش ازظهر یکشنبه 2 اردیبهشت در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر افزود: این آزمایشگاه توسط جوانان بومی استان بوشهر به صورت صد درصد به عنوان رفرنس جهانی اعتبارسنجی هرساله انجام می شود و مانند کد آی آر اتحادیه اروپا، اوراسیا و کد چین در استان بوشهر مورد قبول بسیاری از کشورهای جهان ازجمله کشورهای عربی، روسیه و چین است.

وی با بیان اینکه سلامت سفره مردم برعهده این اداره کل است، گفت: طرح تشدید بازرسی نوروزی از 29 اسفند تا 22 فروردین بیش از 91 گشت نوروزی مشترک با مجموعه دادگستری، بهداشت، تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن و تجارت و جهادکشاورزی استان انجام شده و در این راستا 45 پرونده قضایی تشکیل و 6096 کیلوگرم گوشت ضبط و معدوم شد.

تنگستانی با اشاره به اینکه استان بوشهر در سال گذشته با تولید 24 هزارتن میگوی پرورشی رتبه اول را در کشور دار است، افزود: در سال 1402 تعداد 26هزارمولد میگو از خارج کشور وارد و در بین 23 مرکز تکثیر توزیع شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: از حدود 6 میلیارد خرید خدمت واکسیناسیون دراستان تنها یک مورد بیماری تب کریمه کنگو درعسلویه مشاهده شده است.

وی در خصوص تحقق شعار سال افزود: برای اولین بار مشارکت بخش خصوصی درتایید فعالیت مجوز مراکز تکثیر میگو و اعطای مجوز جهت ذخیره سازی پست لارو در مراکز پرورش میگو دراستان بوشهر به اتحادیه پرورش دهندگان و اتحادیه تکثیر کننده میگو واگذارشده است .

تنگستانی اضافه کرد: در همین راستا 4957 استخر پرورش میگو، 366 مزرعه میگو، 21 مرکز تکثیر و 10سایت پرورش میگو دراستان فعال است.

پایان خبر فیچینو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آزمایشگاه ملی تشخیص ماهی و میگو دراستان بوشهر مرجع بین المللی است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آزمایشگاه ملی تشخیص ماهی و میگو دراستان بوشهر مرجع بین المللی است"، کلیک کنید.